top of page
  • Фото автораАлёна Резуненко

Нашому роду нема переводу(24.03.23)

Проведіть із дитиною бесіду «Яка буває сім’я»

У кожного є сім’я. У когось вона маленька, хтось має велику.

Скажи будь-ласка, що ти розумієш під фразою «маленька сім’я»?

А яку вважають великою, на твою думку?

Сім’я – це СІМ Я. Чому так говорять?

Зазвичай під словом «сім’я» ми маємо на увазі родичів, які мешкають разом. Це різні люди, але одночасно із цим дуже схожі.



Складіть розповіть» Моя сім’я»

  • Хто є берегинею сімейного вогнища?

  • Яка ваша мама?

  • За що ви її любите?

  • А тато який?

  • Чи є в вас бабусі та дідусі? Як ви їм допомагаєте?


Дидактична вправа «Хто я»

Закінчить речення:

  • Для мами я дочка, а для бабусі - …

  • Для тата ти син, а для тітки…

  • Для тітки ти племінник, а для сестри…


Виконайте пальчикову гімнастику:

Ось цей пальчик — мій дідусь,

Ось цей пальчик — бабця.

Ось цей пальчик — мій татусь,

Ось цей пальчик — мамця,

А цей пальчик — буду я,

Ось і вся моя — … (сім’я).


Є такий вислів «Українському роду нема переводу». А що таке рід? Давайте назвемо слова, які схожі на слово рід.


( Родичі, рідня, родина, рідні.)


(Якщо дитина не відповіла на це запитання, пояснити значення слова рід. Рід — це всі рідні люди, родичі: це старші і молодші члени сім’ї.)


Порівняймо дорослого і дитину:


  • Яка між ними різниця?

  • Які діти є у вашій сім’ї?

  • Яких членів вашої родини можна вважати дорослими?

  • Яка різниця між дорослими та дітьми?

«Запитання — відповідь»

Дитина відповідає на запитання (бажано, щоб малюки давали відповіді повними реченнями з однорідними членами).

Наприклад:

Із кого, з яких людей складається твоя родина? (В моїй родині є мама, тато, бабуся, мій старший братик Михайлик і я.)

Якими людьми для тебе є всі члени твоєї сім’ї? (Члени моєї сім’ї — це мої найкращі, рідні, близькі та дорогі люди.)

Як ти ставишся до всіх у своїй родині? (Я свою родину дуже люблю, ціную, поважаю, пишаюся нею, ставлюся до всіх щиро, лагідно, з душевним теплом.) Що ти робиш для того, щоб зробити приємність, принести радість членам своєї родини? (Я всім намагаюся допомагати, слухаюся старших, піклуюся про своїх рідних, хвилююся за їхні справи, здоров’я, підбадьорюю їх, стараюся не засмучувати їх.)


«За що я люблю свою родину?»

Дорослий просить малят дібрати слова-ознаки, продовжуючи речення:


Я люблю свою матусю, за те що вона … (рідна, дорога, найкраща, красива, ніжна, ласкава, чуйна, вміла, добра, щира, турботлива).


Я пишаюся своїм татком, бо він … (мій, найкращий, сильний, дужий, міцний, справедливий, майстровитий, працьовитий, спортивний, дбайливий, надійний, веселий, чесний).


Я хвилююся за свою сестричку, тому що вона … (ріднесенька, маленька, крихітна, вразлива, безпомічна, симпатична, тендітна, плаксива).


Я поважаю бабусю, бо вона … (старенька, моя дорога, розумна, мудра, сердечна, душевна, лагідна, любляча).


9 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі
bottom of page